29
augustus
2019
|
07:01
Europe/Amsterdam

Goede start Holland Casino eerste halfjaar 2019


In het eerste halfjaar van 2019 is de omzet van Holland Casino gestegen naar 354 miljoen euro. Dat is 38 miljoen euro (12%) meer dan in dezelfde periode in 2018. De omzetgroei is zowel te danken aan meer bezoeken (+9%) als een hogere uitgave per bezoek (+3%).

“Dit is het eerste halfjaar sinds eind 2017 dat we met veertien vestigingen weer helemaal op volle sterkte zijn. Dat heeft een positief effect op de cijfers.”, aldus Erwin van Lambaart (CEO van Holland Casino). “De stijgende lijn is ook het gevolg van de strategische keuzes die we hebben gemaakt in onze meerjarenstrategie HC2020. Daarmee maken we ons bedrijf toekomstbestendig en bereiden we ons voor op de uitdagende concurrerende omstandigheden waar we mee te maken hebben en krijgen.”

Meer bezoekers
De toename van het aantal bezoeken is deels te danken aan de (her)opening van de vestigingen Groningen en Amsterdam West-Sloterdijk. Het resultaat – na aftrek van vennootschapsbelasting – over de eerste zes maanden van 2019 bedraagt 32,5 miljoen euro. Een stijging van 13% (bijna 4 miljoen euro) ten opzichte van dezelfde periode in 2018. Op basis van de eerste signalen over de tweede helft van het jaar lijkt de positieve trend zich door te zetten.

Langere termijn
Holland Casino concurreert onder meer met andere vormen van vrijetijdsbesteding en de aankomende opening van de online kansspelmarkt. Van Lambaart: “Door stevig te investeren in hoogwaardige hospitality en gastbeleving, F&B formules en innovatieve spelconcepten houden we regie over onze eigen toekomst. Uiteraard blijft ons Preventiebeleid Kansspelen het fundament onder ons bedrijf”.

Productinnovatie
Holland Casino is van plan een vergunning aan te vragen voor het aanbieden van online kansspelen zodat we ook online de norm kunnen zetten wat betreft veilig en verantwoord spelen. Tegelijk krijgen ook productinnovaties binnen de bestaande vestigingen volle aandacht. Van Lambaart: “Een mooi voorbeeld daarvan is de met succes ‘inhouse’ ontwikkelde Experience Zone voor nieuwe spelers. Daar hebben we in Utrecht al goede resultaten mee geboekt. Dit concept introduceren we eind dit jaar in een tweede en in het eerste kwartaal van volgend jaar in een derde vestiging.